
Експлуатація човна включає два базових момента перший етап вибору – визначення розмірів човна. По-перше, транспортування рибалок або мисливців зі спорядженням на віддалені ділянки або окремо стоячі острова. У цьому випадку кількість речей на кожного пасажира досить велика (запаси, різні види спорядження, снасті) і фізичне місце в човні швидко закінчиться. По-друге, безпосередньо процес риболовлі або полювання. Тут дещо простіше – запаси і снасті вже складені на березі біля намету або бази і люди вантажаться в човен без нічого. У першому випадку в середній човен поміститься всього пару чоловік, а в другому комфортному розмістяться вже четверо.
Отже, вибір починаємо з масогабаритних характеристик, найочевидніше це розмір човна по довжині, всі види човнів можна подивитися за посиланням: https://lodka5.com.ua/naduvnie-lodki/. Човни довжиною до 200 см не розраховані на установку мотора і можуть бути тільки весловими (гребними). Під установку мотора йдуть човни від 230 см довжини. Човни від 230 до 300 см – двомісні, а 330-400 см – чотиримісні.
Потім вантажопідйомність і пасажиромісткість човна, як правило, вона значно перевищує її реальну місткість (якщо ми говоримо про стандартний набір запасів і інструментах для полювання і риболовлі), тому, не варто витрачати багато часу на розрахунок перевезеної маси – в реальності зайву вагу в човен просто не зможе влізти. На табличці човна вказана вантажопідйомність – максимальна маса, допустима до перевезення. Також тут вказують і максимальне число пасажирів. Якщо заявлено 4 людини, то за перевищення кількості – штраф, навіть якщо вантажопідйомність (наприклад 500 кг) це дозволяє.
ПВХ матеріал балонів і днища човна повинен бути бездоганно зшитий і склеєний між собою. Чим більше ми маємо шарів всередині тканини, тим надійніше. Стандартно човна зараз виготовляють з семишарового ПВХ матеріалу щільністю близько 1 кг / кв.м .. Тут важливо хто виробник самої ПВХ тканини – це може бути Корея, США або Росія. Велика частина маси човна – це маса тканини, з якої вона виготовлена. Чим товщий сам матеріал, то більша вага човна, але тим і вище рівень щільності і зносостійкості матеріалу.
Допустима потужність мотора: для човнів довжиною 230-270 см – 5 к.с, довжиною 290-300 см – 10 к.с., розмірами 310-360 см – 15-20 к.с. Не можна зареєструвати човен, якщо мотор буде значно більше допустимої потужності, варто враховувати це при плануванні придбання човна, мотор вибирайте спільно з човном. Справа не тільки в складнощах з реєстрацією – надмірно жвавий двигун може пошкодити сам човен і привести до негативних наслідків.
Визначимося з типом днища човна. Дерев’яний або алюмінієвий настил днища надає човну хорошу жорсткість при русі, її не скручується. Стояти на ньому дуже зручно, але потрібно близько півгодини для настілки такого дна. Маса трохи більше ніж у надувних днищ. Алюмінієве днище може сильно грітися на сонці, а в мокрому стані може ковзати. Але важливий плюс, то, що його не пошкодити. Вибір надувного дна, перш за все, економить час при складанні і вага. Човен з надувною підлогою має збільшену вантажопідйомність і така підлога не ковзає.