Як уберегти себе і своїх близьких від попадання в ДТП?

0
84

Гра зі світлом

Ризик потрапити під колеса автомобіля збільшується в осінньозимовий період, коли людину набагато гірше видно на дорозі. Крім об’єктивно короткого світлового дняв нашій країні погано освітлені дороги. Кожен водій стикався з ситуацією, коли раптом несподівано, «як зпід землі» на проїжджій частині з’являвся пішохід, практично непомітний водієві навіть в світлі фар. Кожному з нас потрібно подбати про власну безпеку поблизу проїжджої частини. Як зробити себе більш помітними для водіїв і уберегти себе і своїх близьких від попадання в ДТП? За статистикою, саме погана видимість стає основною причиною аварій за участю пішоходів. І навіть біла або світлий одяг не гарантує пішоходу 100% –й видимості. Використання якісних світлоповертаючих елементів в одязі та аксесуарах знижує ризик наїзду автомобіля на пішохода або велосипедиста в темний час доби. Щорічно в Україні фіксується більше 40000 наїздів на пішоходів, більше 5000 з летальним результатом. Основна маса найважчих ДТП відбувається в нічний час.

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД: Європейці серйозно переймалися цією проблемоюз 2001 року був впроваджений євростандарт на светоотражающую продукцію. Дослідження, проведені в Норвегії, показали, що використання світловідбивачів дозволило скоротити травматизм серед пішоходів на 85%, тобто більш ніж в 6,5 рази. А коли в 2001 році у Великобританії всім учням початкових шкіл країни роздали 6000000 аксесуарів, що відбивають світлоексперти були вражені результатом: вже протягом наступного року число ДТП за участю дітей цього віку знизилося на 26%. Світловідбивачі є неодмінним атрибутом пішохода в багатьох країнахФінляндії, Естонії, Латвії.
В Україні правила дорожнього руху не зобов’язують, але рекомендують пішоходу позначити себе на дорозі.

науковий факт

За даними Корнельського університету (Cornell University, USA), реакція мозку водія в середньому становить 1 секунду. Ще секунда потрібна на реакцію тіла. При проведенні наукового дослідження було встановлено, що пішоходи в звичайному одязі, без световозвращателей, видно в світлі фар на відстані 30 метрів (1,3 секунди для реакції водія). При швидкості 80 км / год автомобіль проходить 22 метра в секунду. Значить, за 2 секунди (до прийняття водієм рішення загальмувати) він встигне пройти 44 метри. Небезпека для пішохода в наявності. Швидкість сприйняття знака, в свою чергу, безпосередньо залежить від використання якісних світлоповертаючих матеріалів з високими коефіцієнтами световозвращенія.

Чи залежить безпека пішоходів від якості световозвращателей? Звичайно, залежить. Високим коефіцієнтом световозвращенія володіють тільки якісні матеріали. І тільки якісний світлоповертаючий аксесуар здатний вчасно поінформувати водія про пішоходові.

На жаль, на ринку України безліч світлоповертаючою продукції низької якості, і вона не забезпечує видимість на відстані 300400 метрів.

Багато країн світу, з введенням постанов про обов’язкове носіння световозвращателей, захистили свої ринки від другосортних виробів за допомогою національних стандартів якості.

Наприклад, в Європі вже не перший рік діє стандарт EN 13356, що регламентує видимість світлоповертачами мінімум за 200 метрів в дальньому світлі фар. Він також регулює мінімальну площу світлоповертаючою поверхні і матеріал, з якого вона виготовлена. Досвід Європейських країн не так давно перейняли і в СНД: Національний стандарт Республіки Білорусь регламентує ті ж самі параметри, в Росії хочуть навіть посилити, враховуючи любов до швидкої їзди. На швидкості 90 км / год водій подолає 300 метрів за 12 секунд, і в цьому випадку можна з упевненістю говорити, що пішохода з якісним световозвращателем водій за цей час відмітить. Для порівняння, пішохода в світлому одязі, без спеціального брелока або значка водій помітить за 40 метрів, в темнійза 25 метрів. При цьому середній гальмівний шлях складає близько 60 метрів. Визначившись з відстанню, розробники стандарту розрахували значення двох найважливіших характеристиккоефіцієнта сили світла і коефіцієнта световозвращенія. Значення розраховувалися для характеристик кута спостереження (кут між вихідним (від фар) променем світла і повернутих (до водія) променем світла) 0,20, 0,330 і 1,50. Дані значення кутів відповідають різним транспортним засобамавтомобілю, мінівену і вантажного автомобіля. Коефіцієнт световозвращеніяце відношення сили світла, відбитого світлоповертаючі матеріалом в напрямку, протилежному напрямку падіння світла, до освітленості поверхні по нормалі і освітленій площі поверхні. Оскільки світлоповертачце персональний аксесуар, його мінімальну площу взяли рівною 25 см кв. Грунтуючись на гістограму освітленості звичайної середньостатистичної фари автомобіля, а також беручи до уваги середній рівень освітленості автомобільних доріг за містом, з результатів досліджень Голландської асоціації прикладних наукових досліджень (Dutch Organisation for Applied Scientific Research), розробники визначили необхідне для ідентифікації з відстані в 300 метрів значення сили світла і освітленості поверхні. В результаті було визначено максимальний коефіцієнт световозвращенія приблизно рівний 500 кд / лк (відношення сили відбитого світла до освітленості поверхні і до площі цієї поверхні) х 1 м кв. Значення коефіцієнтів для інших кутів спостереження також на високому рівні. Такі коефіцієнти световозвращенія вище, ніж в Європі, Фінляндії, Білорусії, і варто пояснити чому. При розрахунках світових характеристик враховується маса усереднених факторів, таких як середня швидкість, рівень фонового освітлення і т.д., і при розробці національного стандарту росіянам, можна сказати, пощастило, норма обов’язкового носіння застосовується тільки за містом, і світлоповертач там повинен світити набагато краще , ніж в міській межі.

Друга головна особливістьзведення до мінімуму шкідливих речовин зі складу світлоповертаючих матеріалів. Дана норма забезпечить безпеку використання цих аксесуарів. Про це йдеться в положеннях європейського стандарту ЕN 13356: 2001.

Световозвращатели і Закон

В Україні немає закону чи постанови, що зобов’язує пішоходів носити световозвращатели в темний час доби або в умовах недостатньої видимості ні в місті, ні при русі між населеними пунктами. В Україні правила дорожнього руху не зобов’язують, але рекомендують пішоходу позначити себе на дорозі. Тільки пішоходи мало про це знають.

Залишити коментар