МІСЬКИЙ ГОЛОВА ПРОВІВ ПЕРШЕ ЗАСІДАННЯ ЕКСПЕРТНОЇ РАДИ З ПИТАНЬ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ

0
108

На засіданні обговорили основні проблеми у сфері надання адмінпослуг та домовились розпочати проект з покращення роботи Дніпровського ЦНАПу.

            Сьогодні, 2 грудня відбулося перше засідання Експертної ради з питань надання адміністративних послуг при Київському міському голові. Цей консультативно-дорадчий орган було створено для аналізу роботи київських ЦНАПів та розробки пропозицій щодо вдосконалення надання адмінпослуг мешканцям столиці. До складу ради, яку очолив особисто міський голова, увійшли спеціалісти КМДА, члени Антикорупційної ради при Київському міському голові, експерти Реанімаційного Пакету Реформ для Києва, Transparency International Україна, Центру політико-правових реформ.

            На першому засіданні затвердили регламент роботи експертної ради, обговорили її завдання та пріоритети в роботі. На початку зустрічі міський голова підкреслив важливість спільної та ефективної роботи над вирішенням проблем у сфері адмінпослуг.

            «Ті реформи, про які ми зараз говоримо, реформи центрів надання адміністративних послуг – це прості і зрозумілі всім речі. Головне тут – мати бажання та нове бачення того, як це робиться», – зазначив міський голова.

            Далі учасники засідання схвалили презентований Наталією Шамрай, директором Департаменту (Центру) надання адміністративних послуг КМДА регламент роботи експертної ради та надали свої пропозиція щодо напрямів роботи дорадчого органу.

            Олександр Пліва зазначив, що створення такого органу як експертна рада є важливим кроком на шляху подолання недоліків у наданні киянам адміністративних послуг.

            «Ми будемо розглядати пропозиції та зауваження громадян щодо роботи ЦНАПів, повідомлення про якість роботи самих адміністраторів та спеціалістів. Цю інформацію ми будемо узагальнювати та на її базі розроблятимемо конкретні рішення щодо покращення надання адмінпослуг»,  – зазначив Олександр Пліва, заступник голови експертної ради.

            Пропозицію від експертів щодо подальшої робити експертної ради озвучив Петро Макаренко, експерт РПР-Київ.

            «Ми пропонуємо напрацювати протягом грудня місяця чіткий перелік пріоритетів в роботі експертної ради. У нас до сих пір немає консолідованого бачення  необхідних заходів і щодо роботи ЦНАПів, і щодо процедур у сфері надання адмінпослуг, і  щодо заходів у сфері електронних послуг. Усе це потрібно скоординувати між собою. Ці пропозиції ми пропонуємо презентувати вже на наступному засіданні експертної ради».

            Також Петро Макаренко запропонував приділити  більшу увагу суб’єктам надання адмінпослуг в структурі КМДА та РДА, у тому числі і в питанні фінансування потреб, що пов’язані з покращенням технологій їх роботи.

            Ольга Калініченко, експерт Центру політико-правових реформ, згадала про існування в роботі ЦНАПів такої проблеми, як невчасне надання послуг та безпідставні відмови. Для прикладу експерт навела ситуацію із наданням послуг з реєстрації нерухомості.

            «За 8 місяців 2016 року 90% послуг з реєстрації нерухомості  надавалися нотаріусами, і лише 10%  – через ЦНАПи. А це кошти, які б могли надходити до міського бюджету. Від 30 до 60% випадків закінчувалися відмовою у реєстрації або порушеннями строків. Це свідчить про те, що люди готові сьогодні платити гроші нотаріусам, аби не чекати довго на цю послугу.  Тому ми пропонуємо зобов’язати спеціалістів вчасно надавати послуги, відмовляти лише у випадках передбачених законодавством, та провести із адміністраторами навчання щодо їхньої роботи», – зазначила Ольга Калініченко.

            Експерт з врядування Transparency International Україна Олеся Архипська зазначила, що проблема адімнпослуг – це загальнодержавна проблема і Київ у багатьох питаннях демонструє найкращі результати. Експерт запропонувала для покращення роботи ЦНАПів у Києві зосередитись в роботі експертної ради також на аналізі процедур та системі роботи в цілому.

            «Ми не тільки маємо оцінювати діяльність адміністраторів ЦНАПів, ми також маємо оцінювати самі процедури, регламенти роботи спеціалістів, саму систему надання адмінпослуг. Крім того система має виконувати  функцію прогнозування та наперед планувати розвиток сфери адмінпослуг», – зазначила Олеся Архипська.

            Під час зустрічі, голова експертної ради Віталій Кличко зазначив, що потрібно пришвидшити темп змін у цій сфері. Запропонував членам експертної ради зосередитися на практичній діяльності, та на конкретному питанні – спільними зусиллями покращити роботу ЦНАП у Дніпровському районі столиці, де є чимало нарікань від громадян.

            «Давайте візьмем і покажем, що ми можемо зробити так, щоб ЦНАП у цьому районі став лідером у місті. Я чекаю від вас інформацію, що нам для цього потрібно зробити і скільки часу», – зазначив міський голова.

Залишити коментар