
Це досить популярне питання, яке ми часто чуємо. Занепокоєння водія легко зрозуміти: ціна дисків і колодок немала, їх доводиться міняти раз в 10-15 місяців. Тому, зрозуміло, кожен хоче підібрати найкращі компоненти. Крім того, самі бренди в своїй рекламі однозначно натякають на те, що, мовляв, наші диски з нашими колодками покажуть пік ефективності. Але – спробуємо розібратися.
Чисто гіпотетично виробник гальмівних розхідників напевно тестує свою продукцію, а значить, має можливість підібрати оптимальну комбінацію фрикційної суміші до чавунного диска. І тоді вибір комплектуючих в «монобренді» – дуже перспективна ідея. Однак практика, як завжди, трохи інша.

Тут є два важливих фактори: технічні стандарти Європи і індивідуальний стиль їзди водія. Давайте розглянемо кожен з них.
1. Технічні стандарти. Якщо мова йде про європейський ринок автомобільних запчастин післяпродажного обслуговування (тобто замінників оригіналу), то тут існують певні норми. Цих стандартів повинні дотримуватися всі без винятку постачальники гальмівних дисків і колодок. Якщо коротко, то характеристики оригінальних запчастин служать орієнтиром для всіх, з максимально можливим відхиленням не більше 15%. Іншими словами, фабрика колодок не може зробити накладку ані гірше, ані помітно краще оригіналу. Таким чином, технічно всі європейські гальмівні колодки можна вважати ідентичними одні одним.
Це, звичайно, не означає, що накладки в ЄС будуть абсолютно однаковими – відмінності будуть в плані ресурсу, стійкості до скрипів, насиченістю графітом і т.д. Але основні технічні характеристики будуть плюс-мінус рівними.
2. Стиль водіння. Це, мабуть, ще більш значущий фактор. Зрозуміло, що у кожного автомобіліста є якась манера їзди: середня швидкість, динаміка розгону і гальмування, дорожні умови. Це, взагалі кажучи, позначається на всьому – від терміну служби гальмівних колодок і дисків, до вимог самого водія до властивостей накладок. Наприклад, когось зовсім не хвилює кількість пилу під час їзди, натомість в пріоритеті – ціна. Інший водій віддає перевагу більш агресивному стилю водіння і тому хоче купити гальмівні колодки підвищеної ефективності. А когось зовсім не хвилює ціна і ефективність – набагато важливішим є відсутність чорного пилу на колесах. Таким чином, поняття «ідеальні гальмівні колодки» у всіх різне, і навряд чи виробнику вдасться створити «золотий стандарт», який задовольнить кожного.
Отже, підводячи підсумки, можна сказати, що ніхто не зможе вибрати кращі колодки, окрім водія. З нашого досвіду можна сказати, що багато ситуацій, коли гальмівні диски, що відповідають вимогам клієнта – однієї марки, натомість колодки – іншої. Ну і не варто забувати про ціну: часом вартість диска прийнятна, а колодки цієї ж марки вже помітно вище середньої.
Таким чином, немає підстав намагатися купувати диски і накладки від одного виробника. При виборі розділів орієнтиром є ваші власні вимоги і очікування.