Сучасне мистецтво Ізраїлю

0
46

З 15 по 26 березня в Інституті Проблем Сучасного Мистецтва Національної Академії мистецтв України проходитиме виставка, що об’єднує відео-роботи визнаних та молодих художників Ізраїлю. Роботи для виставки надано арт-фундацією Tiroche DeLeon Collection, а також арт-інкубатором для молодих художників START Collection, Ізраїль. Ініціаторами виставки виступили Арткульт Фонд (Artcult Foundation) і ArteLia Consultanсy. Організаційні партнери: Blackshield Capital, DLA Piper Ukraine, UART foundation, Dan.IT.Education.

Проект проходить за підтримки Посольства Держави Ізраїль в Україні, а також Україно-ізраїльського Інституту стратегічних досліджень імені Голди Меїр в Україні.

Куратори: Наталія Шпитковска, Лілія Тіппеттс.

Ця виставка проводить паралелі між життям ізраїльтян і українців. Обидві країни змушені існувати і розвиватися в умовах конфлікту, не тільки з точки зору території, але і з точки зору ідентичності та історії. Виставка у певній мірі являє культурну “точку кипіння”, відображену митцями крізь власний досвід та розуміння складності осмислення наслідків конфліктних та інтеграційних процесів в сучасну епоху.

Проект об’єднує сім сучасних художників, деякі з яких вже добре відомі на міжнародному рівні, такі як Сігаліт Ландау, Невет Їтсхак, Рен Славін і Мішель Платнік і нові таланти, такі як Раїда Адон, Тзіон Абрахам Хазан і Тамар Хіршфельд.

Роботи Тзіона Абрахама Хазана «Саліт» і «Марганіт» показають, як народ Ізраїлю вже звик до життя під постійним військовим наглядом, не звертаючи увагу на неминучу присутніть контролю. Невет Їтсхак, до цього питання підходить дещо іронічно, перетворивши візерунки традиційних афганських килимів на картини, намальовані війною.

Як і Україна сьогодні, Ізраїль знаходиться в стані територіальної суперечки, напруженість якої передають відео-роботи Сігаліт Ландау під назвою «Фінікійський Танок Піску» (2005) і «Ашкелон» (2011), який був виставлений в ізраїльському павільйоні Венеціанської бієнале в 2011 році. Гендерні та расові питання проілюстровано в іронічній і зворушливій «чорній» серії коротких відео Тамар Хіршфельд під назвою Schwartze («Шварце» – так називали євреїв німці під час Другої світової війни). «Шварце» відвідують історично спірні місця в Ізраїлі і Європі: «Шварце на лижах в Австрії», «Шварце на кладовищі Трумпельдор», «Шварце Піаніст».

В своїх творах Раїда Адон і Рен Славін створють уявні та символічні світи. Маючи єврейське та арабське походження, Адон, відчуває розкол власної ідентичності, об’єднуючи в собі витоки двох ворожих народів. Рен Славін звертається до естетики урбаністичного пейзажу, водночас гіпертрофуючи красу та замкненість оточення.

Виставка є відображенням багатьох схожих питань, що постають водночас перед Україною та Ізраїлем, і демонструє цикл повторних помилок в історії людства. Влучним прикладом є робота Мішеля Платніка «Мій сімейний портрет» (2015). Платнік інтегрує себе і приймає образи людей, які брали участь в різних історичних подіях, зображуючи армію, політичних діячів, емігрантів, рабів і військових злочинців, тим самим приходячи до висновку, що всі ми є частиною системи без можливості та права судити.

Виставка триватиме з 15 по 26 березня. Понеділок – неділя 12:00-19:00
(044) 529 20 51; (044) 529 46 77

Адреса: Інститут Проблем Сучасного Мистецтва (вул. Євгена Коновальця, 18д)

Залишити коментар